Wegański burger

wegański burger meet without meat
freedom forest girl nature

Czy da się zrobić wegańskiego burgera, który naprawdę przypomina w smaku mięso? Pewnie słyszeliście o różnych zamiennikach. Pojawia się ich coraz więcej. Nawet producenci mięsa zauważyli potrzebę tworzenia wegańskich opcji. To jest bardzo obiecujące, bo jeszcze dwa lata temu nie było takiej różnorodności. Co ważne, ceny tych produktów robią się coraz bardziej przystępne.

Postanowiłam zrobić wypasionego wegańskiego burgera, w którym kotlet jest soczysty, pokryty roztopionym serem, oblany majonezem, w towarzystwie dużej ilości warzyw. Dzielę z Wami bardziej pomysłem na obiad niż przepisem, bo dodatki możecie dobrać według swoich upodobań. Zależy mi na pokazaniu, że łatwo jest jeść wegańsko i wcale nie trzeba siedzieć w kuchni po dwie godziny dziennie i używać wyszukanych przepisów. Może być to równie proste, szybkie i pyszne jak korzystanie z tradycyjnych produktów.

W tym przepisie wykorzystuję wegańskie kotlety firmy Next Level Meat dostępne w Lidlu. Co z tego wyszło? Wyszedł najpyszniejszy wegański burger, jaki jadłam. Gwarantuję, że w smaku dorównuje tym mięsnym. Nie jest to kolejny jałowy burger z kaszy i warzyw. Jasne, że one też są pyszne, ale wymagają dobrego przyrządzenia i dużej ilości przypraw. Tutaj możliwość zepsucia burgera jest zerowa. Myślę, że nikt nie byłby w stanie zorientować się, że jest wegański. Jedyne co przeszkadza mi w tym kotlecie to za duża ilość soli. Może dla niektórych nie będzie to wyczuwalne, ale ja wolałabym mniej słony smak.

Kotlet jest na bazie białka z soi i pszenicy. Zawartość białka na 100 g to 18,5 g.

składniki

na dwa burgery

kotlety Next Level

2 bułki

sos miętowy:

1/4 szklanki mleka sojowego

łyżka soku z cytryny

doniczka mięty (jakieś 15 listków)

szczypta czarnej soli – daje jajeczny posmak (lub zwykłej)

szczypta pieprzu

1/2 szklanki oleju

2 łyżki jogurtu roślinnego

dodatki:

sałata

pomidor

ogórek

cebula

ser wegański w plastrach (np. Bez Deka Mleka dostępny w Lidlu, Auchan, Kauflandzie)

roszponka

kiełki

sriracha

wykonanie

Do wysokiego naczynia wlej mleko sojowe i sok z cytryny. Zblenduj aż się spieni. Dodaj porwaną w dłoniach miętę, sól, pieprz i ocet. Blenduj i powoli dodawaj olej aż sos zacznie gęstnieć. Na koniec dodaj jogurt sojowy i włóż sos do lodówki, gdzie jeszcze bardziej zgęstnieje.

Na patelni rozgrzej odrobinę oleju i smaż kotleta aż się zarumieni (około 4 minuty). Przewróć go na drugą stronę, połóż plasterek sera i smaż na małym ogniu kolejne 3 minuty. W międzyczasie podpiecz z dwóch stron rozkrojoną bułkę na suchej patelni.

Dolną połowę bułki wysmaruj miętowym sosem, połóż sałatę, kotleta, warzywa. Możesz dodać też srirachę. Górną część bułki też wysmaruj sosem i przyklej do niej roszponkę i kiełki. Przykryj nią burgera. Spróbuj zjeść nie brudząc całej buzi i rąk. 😀

burger wegański meet without meat
weganski burger
burger wegański

Subskrybuj!

Wyślę Ci listę 10 tanich, wegańskich przekąsek, które warto zabrać w podróż i będę informować o nowych postach. 🐨

Zgadzam się na przechowywanie danych osobowych i przetwarzanie ich w celu kontaktu przez administratora Meet Without Meat. Nie udostępniam danych osobom trzecim.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *